بمناسب هفته ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با نماینده ولی فقیه و امام جماعت شهرستان رشت

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان،  بمناسبت هفته بزرگداشت ملی مهارت کاظم پور نصیری بهمراه معاون پشتیبانی و تعدای از روسای واحدهای ستادی و مراکز با حضور در محل مصلی شهرستان رشت با حضرت آیت اله فلاحتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان رشت دیدار و گفتگو نمود.

پورنصیری در این نشست با اشاره به ضرورت توانمندسازی نیروی انسانی مطرح کرد: در هفته ملی مهارت میتوانیم تریبون ملی در رابطه با فرهنگ کارآفرینی ایجاد کنیم. در شرایط کنونی، معضلات اقتصادی و اجتماعی سبب از دست دادن فرصت های شغلی برای جوانان شده است اما ما میتوانیم امید آفرینی را در بین آنان ترویج دهیم.

وی در خصوص آمار مهارت آموزی در حرفه های مختلف گفت: ۴۵۰ حرفه آموزشی در سطح استان، ۵۵ تا ۶۰ درصد در بخش خصوصی را پوشش می دهند. در حال حاضر ۵۵ هزار نفر در یکسال گذشته، گواهی نامه مهارت آموزی بین المللی دریافت کرده اند.

پورنصیری در ادامه گفت: ۲۲ مرکز دولتی، ۱۱۰۰ آموزشگاه آزاد تحت پوشش ما هستند. ۱۸ گروه آموزشی از سربازان تا زنان سرپرست خانوار تحت حمایت ما برای کسب مهارت خواهند بود.

در ادامه نماینده ولی فقیه در شهرستان رشت ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ملی مهارت اظهارداشت: ارایه آموزش های مهارتی به جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی اقدام پسندیده ای است که می بایست مورد حمایت قرار گیرد.

حضرت آیت الله فلاحتی با بیان این مطلب که بیکاری جوانان یکی از معضلات اصلی کشور هست اظهارداشت، بایستی با توسعه و ترویج آموزش های مهارتی جوانان را به سمت مهارت آموزی سوق داد.

وی گفت: جوانان و افراد جوياي كار براي آنكه جذب بازار كار شوند از ظرفيت آموزش هاي فني و حرفه اي بهره مند شوند و دولت نيز از اين آموزش ها كه در راستاي ايجاد فرصت هاي شغلي پايدار است حمايت مي كند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان رشت خاطرنشان کرد: نگاه خانواده ها به مدرک گرایی بایستی تغییر کند و جوانان ما در کنار مباحث نظری که در دانشگاهها می گذرانند، حداقل یک مهارت مورد نیاز بازار کار را نیز بصورت عملی و کاربردی فرا گیرند. تا بتوانند برای خود کارآفرینی نمایند.

آیت الله فلاحتی همچنین اظهارداشت، با توجه به به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری بنام تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان، مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان می تواند با  بهره گیری از شرکت های ایده پرداز دانش بنیان، آموزش های مهارتی مورد نیاز را با توجه به پتانسیل های موجود کشاورزی در استان به جوانان فاقد مهارت آموزش بدهند. که این امر می تواند  علاوه بر افزایش تولید و کیفیت محصولات کشاورزی، صادرات به سایر کشورها و اشتغال آفرینی شود.

وی بیان داشت:  خوشبختانه زنان روستایی با شركت در دوره های فنی و حرفه ای، مهارت های حرفه ای خود را دركشاورزی ارتقاء می دهند و آنان از آموزشهای فنی وحرفه ای  استقبال می کنند و به دنبال ارتقای مهارت های حرفه ای  هستند و در ایجاد درآمد و کمک به وضعیت اقتصادی خانواده سهیم هستند.

ایشان همچنین خواستار رصد شغلی و حمایت از جوانان مهارت دیده شد.

 

 

 

 

بمناسب هفته ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با نماینده ولی فقیه و امام جماعت شهرستان رشت

  • تاریخ درج : ۱۴۰۱ شنبه ۱ مرداد ساعت ۰۸:۰۸
  • تعداد بازدید: 249